Oudshoorn - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu Oudshoorn - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu

Oudshoorn

Door: zuidafrika2012

Blijf op de hoogte en volg Gertie

03 April 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Gisteren een dag met een sterretje. We zaten aan de Indische Oceaan in het Tsitsikamma Natuur park.
Ik heb een oceanette met alleen maar glas aan de voorkant, waar ik al bijna 3x doorheen geknald ben, met een terras en uitzicht op de Indische Oceaan en toen ik gisteren wakker werd zag ik dolfijnen. Eerst heel ver maar op een gegeven moment vanaf mijn terras recht voor mij.
Jagend, spelend en vissend, geweldig die beesten. Het was een feest voor mijn ogen die dolfijnen.
Ik heb een wandeling naar de Storm Rivier gemaakt en de waterval daar. Ook nog een stukje Ottertrail gelopen. Dassies gezien en bokjes.
Vandaag zijn we op Swartberg Country Manor bij Oudshoorn aangekomen en hebben een struisvogelboerderij bezocht en de diverse stadia van struisvogels gezien. Morgen ga ik de tekeningen van de bosjesmannen bekijken en de Cango Caves (grotten) en ook de stalagieten en stalagmieten.In Oudshoorn is een soort kunstmarkt en parade waar we heen gaan. Tussen de middag hebben we een lunch in de township bij ma Betty, heerlijk Zuid Afrikaans eten.De volgende dag op naar Kaapstad.
Het begint op te schieten.
Lekker weertje vandaag ongeveer 30 gr.
Meer nieuws heb ik niet paraat, zit allemaal in m'n hoofd en op mijn netvlies

  • 03 April 2012 - 21:35

    Dagmar:

    klinkt super, was al jaloers toen ik je sms greeg van de dolfijnen.
    maar je moet nog steeds je plaats waar je bent veranderen, ik heb in rijswijk nog nooit een dolfijn gezien in zee.

    groetjes
    Dagmar

  • 04 April 2012 - 10:13

    Bart:

    Als je niet weet hoe van plaats te veranderen, vraag het dan, is geen schande,doe mijn heele leven toch ook niets anders (bedoel van plaats te veranderen).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gertie

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 20331

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 06 November 2014

Kenia, Tanzania en Zanzibar

06 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

2013 Van Victoria Watervallen naar Kaapstad

16 Maart 2012 - 08 April 2012

Zuid Africa Klassiek 2012

Landen bezocht: