Graaff Reinet - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu Graaff Reinet - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu

Graaff Reinet

Door: zuidafrika2012

Blijf op de hoogte en volg Gertie

31 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Het wordt hopenlijk vandaag nog droog.
We slippen met de bus over passen en bergen. Af en toe ogen dicht en niets willen zien.
Heel wat modder en blub gezien de afgelopen dagen en Joshua de chauffeur maakt hem braaf schoon,
onbegonnen werk
We logeren op een schapenboerderij bij Hester en JP.
Mijn kamer is in een vroegere stal en ik heb midden in de kamer een ronde douche met grind op de vloer en een vlondertje. In de hoek een toilet en wasbak, te gek maar heel erg leuk en een heerlijk donzen dekbed.
Vandaag hebben we gewandeld in Graaff Reinet, een stad met Kaaps - Hollandse huisjes. Het is zaterdagmorgen en erg druk, vooral bij de pinautomaten. De bijstand wordt vandaag overgemaakt. We hadden even geen internet en telefoon verbinding in Lesotho, het bergstaatje waar we drie dagen waren.
Ik loop nu in de gietregen dus maar eerst een internetcafé opzoeken.
We hebben ook het Owl huis bezocht in Nieu Bethesda, erg kitsh en behoorlijk wirdo.
Als we terug zijn op de boerderij toont Hester ons de bosjesman tekeningen en later JP de fossielen uit de Karoo. Ik maak ook samen met de JackRussel Lulu een wandeling over het terrein van de boerderij. Ik ben op zoek naar stokstaartjes en bij het water heb ik een kans. Ik kom wel schapen tegen. JP zorgt voor onze enige echte heerlijke braai. Oei wat was het eten hier lekker.

  • 31 Maart 2012 - 22:06

    Dagmar:

    en wij hier heerlijk in het zonnetje zitten, nou oke afgelopen 2 dagen is het kouder.

    en van die poetsende chauffeurren wordt ik helemaal zenuwachtig, durf je toch bijna die bus niet meer in.

    groetjes
    Dagmar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gertie

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 20332

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 06 November 2014

Kenia, Tanzania en Zanzibar

06 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

2013 Van Victoria Watervallen naar Kaapstad

16 Maart 2012 - 08 April 2012

Zuid Africa Klassiek 2012

Landen bezocht: