Aangekomen in St. Lucia, Indische Oceaan - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu Aangekomen in St. Lucia, Indische Oceaan - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu

Aangekomen in St. Lucia, Indische Oceaan

Door: zuidafrika2012

Blijf op de hoogte en volg Gertie

23 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Om 8 uur vertrek uit Swaziland en om 11.05 zijn we de grens over en in Galale Zuid Afrika. Voor de lunch gebruiken we een winkelcentrum in Hhuhluwe en dan zijn we al om half twee op onze bestemming Shonalanga in St. Lucia aan de Indische Oceaan. Ik ga op zoek naar een Internetcafe even contact met thuis. Als ik terugkom hebben mijn huisgenoten "een warme maaltijd" op het vuur staan. Hier moet ik iets aan doen. Laat ik de buurvrouw met haar luchtjes thuis achter, ga ik hier niet in die etenslucht zitten, Oh,nee. We gaan om 16.00 uur tussen de krokodillen en hippo's varen.
Ook dat is weer een heel andere ervaring. een visarend zit hoog in de bomen te turen. Een krokodil verdwijnt snel onder water. Ik zie een zilverreiger en de reuzenreiger. Vlakbij de Indische Oceaan en de vissteiger keren we terug richting brug ( daar nestelen de zwaluwen) op weg naar de hippo's, en dat zijn er niet te weinig. We zien ook kleintjes, maar als we daar te dichtbij komen laat een mannetje even zijn tanden zien. We zien ook pelikanen en een waterbuffel verstopt in het riet. Even daarvoor ontdekten we een enorme grote groene krokodil, die ons laat zien hoe snel zo'n dier van 7 meter in het water verdwijnt. Bij aankomst aan de steiger staan Zoeloe jongens klaar om ons met hun dans te verwelkomen. We eten bij de Griekse Oceaan, daar heeft Marius hier zijn aandelen. Er is een zanger met een karaoke set en Harrij gaat uit zijn dak. We zullen nog wel meer van zijn verborgen talenten ontdekken tijdens het vervolg van de reis.
Als we terug zijn moet ik nog even verhuizen naar mijn nieuwe kamer. Nu alleen nog kijken hoe ik met mijn bagage die lange trap versla. Gerrit helpt mij met mijn tas. Bedankt.