St. Lucia - Drakensbergen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu St. Lucia - Drakensbergen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu

St. Lucia - Drakensbergen

Door: zuidafrika2012

Blijf op de hoogte en volg Gertie

25 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Gisteren vanuit St. Lucia een game drive gedaan met gids Paul, naar Hluhluwe-Infolozi. We vertrekken om 6 uur met dekens om en om 7 uur zijn we er.
Dit is een heel ander soort park. Veel impala's, gnoes, wrattenzwijnen, bavianen, giraffes, zebra's, neushoorns, buffels en olifanten. We hebben een picknick op het terrein, meegebracht door de ranger.
Na de lunch zien we in de lucht een heleboel gieren rondcirkelen. De Bateleur, Oorgier, Witkopgier, Witruggier, en de Zwarte arend en al die anderen. Maar dan opeens zijn ze weg. Iets heeft ze verstoord.
We rijden daarna terug en onderweg blijkt dat de gids wel heel extreem rechtse opvattingen heeft. Hoe kan dit ooit goed komen in dit land. Je hebt burgers en de rest telt niet mee en hoef je niet te benoemen. Ik zal dit nooit begrijpen denk ik.
Teruggekomen worden we afgezet aan de Indische Oceaan en na een beetje pootjebaden een flinke wandeling terug naar ons verblijf.
Daar rennen de blauwbil apen over de galerij al krijsend achter elkaar aan.
Gelukkig heb ik mijn ramen gesloten. Ik maak nog even een wandeling naar de winkel en langs de weg zit een hele troep blauwbil apen. Wat mij opeens opvalt is dat veel van die apen een verlamd rechterarmpje of -handje hebben. Zelfs bij de hele kleintjes. Als ik later aan de bar vraag hoe dat kan komen weet ik het antwoord opeens na goed nadenken. Ze leven in de stad en rennen tussen de hoogspanningsdraden door en zetten zich ook zo af. Ja, en die stroomstoten zijn niet misselijk. Weer een heleboel indrukken opgedaan.
De afstand St. Lucia-Drakenbergen is 530 km. maar we hebben een goede weg. Vertrek is om 0800 uur en om 16.00 uur zijn we aangekomen in Sandfork park. Ik heb een lodge met prachtig uitzicht op de Drakensbergen. Genoeg vogels om te spotten. Ik zie ooievaars. Even later trekt de lucht dicht en kunnen we genieten van een prachtig onweer. Tijd voor een borrel in de bar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gertie

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 728
Totaal aantal bezoekers 20333

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 06 November 2014

Kenia, Tanzania en Zanzibar

06 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

2013 Van Victoria Watervallen naar Kaapstad

16 Maart 2012 - 08 April 2012

Zuid Africa Klassiek 2012

Landen bezocht: