Sadie - Krugerpark - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu Sadie - Krugerpark - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu

Sadie - Krugerpark

Door: zuidafrika2012

Blijf op de hoogte en volg Gertie

19 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag vertrekken we vanuit Sadie naar het Krugerpark en gisteren heb ik mijn eerste malariapil geslikt. Om 10.00 uur zijn we bij de Phabeni gate. Fijn dat we zo zuidelijk het park al ingaan, dan kunnen we met de bus al veel dieren proberen te spotten, al mogen we het asfalt niet verlaten. Marius (de reisleider) laat een boek rondgaan met alle voorkomende dieren. Bij de koffiestop kunnen we het kopen en dan begint het afstrepen van al die dieren die ik zie.
Binnen 10 minuten zie ik een giraffe op de bus afkomen lopen, "whaw" wat een gaaf gezicht, die loop van dat beest. Dan een poosje niets. Tijdens de koffiebreak in Skukuza aan de rivier krokodillen en nijlpaarden verderop in het water. Om 15.00 uur zijn we in Satara waar we ons verblijf hebben. Er zit een uiltje op het terras. Blauwbilapen maken de boel onveilig op sommige plaatsen. Ze hebben in een van de huisjes lekker huisgehouden en alles door elkaar gegooid en overhoop gehaald. Bij het zwembad maak ik foto's van de blauwwitte ijsvogel. Dan als ik terugloop vallen de blauwbillen een klein meisje aan omdat zij met eten loopt. De ouders hebben moeite hun dochtertje te ontzetten en de apen te verjagen.
Als het donker wordt ga ik met mijn zaklamp bij het hek dieren spotten, door te proberen ze met mijn licht te vangen. Al snel spot ik een hyena. Ik had hem al gehoord.
Na het eten heb ik geen succes meer, wie weet morgen. Wel is het genieten van een hele mooie sterrenhemel. Zoveel en zo mooi.