Okavangadelta gehad en nu in Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu Okavangadelta gehad en nu in Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Gertie Zwijnenburg - WaarBenJij.nu

Okavangadelta gehad en nu in Maun

Door: gertie

Blijf op de hoogte en volg Gertie

13 Oktober 2013 | Botswana, Maun

We zijn de Okanvanga Delta uiten onderweg naar Namibie naar Etosha NP.
Na 3 dagen en 2 nachten in de Delta geweest te zijn en heel veel contact met een aantal olifanten te hebben gehad. Ik heb vanaf het bush toilet naar ze zitten kijken. Wel kicken. Tijdens een wandeling moesten we omlopen omdat ze de wegversperden. We hebben gevaren in de Mokoro in een pool met een krokodil aan de ene kant en een hippo aan de andere kant.
'S Avonds gezellig met de groep eten bij een kampvuur. Onder begeleiding mag je een stukje wandelen om weer olifanten te zien. Wat we ook doen is zweten enniet te weinig ook.38 graden overdag. De gidsen gingen met ons zwemmen in een poel en toen de olifant een badje dreigde te gaan nemen hebben ze hem tactisch terug de bush in te sturen. Net heb ik pech gehad met de camera's ze hebben in het water gelegen en nu maar hopen dat het nog goed komt. Het zou balen zijn als ik alles kwijt ben. Ik zie dat ook mijjn vorig bericht niet aangekomen is. Waar dat misgegaan is ik heb geen idee.
Ik begin een beetje te knoeien zie ik, last van de warmte (34) en te weinig zout. Moet ik zo even aanvullen.

IN Botswana hebben we af entoe eenroadblock waar we met de schoenen door een desinfectie badje moeten. Omdat ze zo bang zijn voor MKZ en het vee is een belangrijke bron van inkomsten.